⌂ » Nyheder / Pressemeddelelse: Egeria køber isoplus

Fremtiden er sikret for isoplus

Alting har sin tid, og 48 år efter grundlæggelsen i 1974 har familien bag isoplus fundet en ny ejer til at løfte virksomheden i den næste vækstfase. Køberen er det hollandske familiedrevne investeringsselskab Egeria, og den danske ledelse er begejstret.

Vigtigt at sikre fremdriften

Som familieejet virksomhed har ledelsen af isoplus længe overvejet, hvordan familien bedst kunne sikre isoplus’ position for fremtiden. isoplus er grundlagt i 1974 og har siden udviklet sig til markedsleder på det europæiske fjernvarmemarked – med den samme ejer for bordenden.

Tiden er nu til friske kræfter, og i den proces har det været magtpåliggende for familien, at en ny ejer ville udvise det samme engagement i udviklingen af isoplus, som virksomheden er grundlagt på. Den ejer har familien nu fundet i det hollandsk baserede og også familiedrevne investeringsselskab Egeria.

En ny engageret ejer

I Danmark bliver nyheden om overdragelsen modtaget særdeles positivt af den danske ledelse.

– For en udviklingsorienteret virksomhed som isoplus er det afgørende, at vi har en aktiv og engageret ejer, der ser de store linjer. En ejer, der ønsker at fortsætte i vores succesfulde spor, ser potentialet inden for grøn vækst og ønsker at samarbejde med den eksisterende ledelse. Det har vi fået med Egeria, og det tegner virkelig godt for vores fremtidige udvikling, siger Bo Olsen, administrerende direktør i isoplus, Danmark. Bo Olsen har selv været en del af isoplus siden 2004.

Egeria er et ikke helt almindeligt investeringsselskab. Selskabet er – præcis som isoplus – familieejet, grundlagt i 1997. Det arbejder på tværs af Europa og har sit fokus på sunde mellemstore virksomheder med vækstpotentiale.

Overtagelsen er underlagt de sædvanlige fuldbyrdelsesbetingelser og forventes afsluttet i første kvartal af 2022.

Vent venligst...
Tak for din tilmelding! Din tilmelding er nu bekræftet.
Tilmeld nyhedsbrev
Hold dig opdateret med de seneste nyheder fra isoplus
ErrorHere